17. 09. 2024
V evakuačním centru na Černé louce je za CDZ k dispozici psychiatrická sestra a sociální pracovnice, která je navíc ve spojení s Úřadem práce a v případě potřeby v materiální oblasti pomůže i s vypsáním žádosti o Mimořádnou okamžitou pomoc.
„Od dnešního rána jsme krizovou intervenci zajistili šesti osobám, které nemají kam jít a jsou ze své situace zdrceni. Jednalo se především o psychologickou podporu, jejich problém není chronický, ale je dán traumatizující zkušeností, kterou mají čerstvě za sebou. V centru většinou skončili jen s tím nejnutnějším vybavením. Často také bez léků, které potřebují, i s tím jsme ale připraveni pomoct – přímo psychiatrická sestra, která je na místě, kontaktuje praktického lékaře nebo specialistu a recept zajistí. V rámci našich možností pomáháme a budeme i v dalších dnech,“ uvedl vedoucí koordinační pracovník CDZ Gracián Svačina.
Čtyři krizoví interventi Městské nemocnice Ostrava aktuálně pomáhají pacientům hospitalizovaným kvůli povodním přímo v nemocnici. Jen v průběhu dnešního dopoledne navštívili 14 pacientů, z toho 10 z evakuované bohumínské LDN. Další čtyři jsou ze zatopených oblastí – Poruby, Nové Vsi, Přívozu a Bohumína. Součástí intervence byla také nabídka canisterapie nebo setkání s nemocničním kaplanem.
Ostravanům pomáhá po povodních a záplavách také ostravská Linka důvěry. Na její krizové interventy se může obrátit každý, kdo byl kvůli povodním postižen ztrátou bydlení nebo známého prostředí, ke kterému měl významný vztah. Materiální ztráta způsobuje šok, bolest, smutek, beznaděj, může pro člověka představovat významnou ztrátu pocitu bezpečí. Velmi často se pojí i se zklamáním a lítostí, úzkostí, vztekem. Linka důvěry Ostrava a její krizoví interventi vybízejí občany postižené živelnou katastrofou, aby se neváhali obracet na telefonickou linku 737 267 939, na které mohou získat v nepřetržitém provozu psychosociální krizovou pomoc a podporu.
„I několikaminutový rozhovor s krizovým interventem a možnost sdílení vlastních silných emocí, prožitých těžkých okamžiků v průběhu povodně i aktuálních starostí při nápravě škod může volajícímu pomoci dosáhnout úlevy a podpořit akceptaci ztráty a přijetí nevyhnutelných změn,“ uzavírá vedoucí Linky důvěry Ostrava Marie Lichnovská. Dodává, že se na ně dosud nejčastěji klienti obraceli s dotazy na povodňové linky pomoci, průjezdnost města a výluky v hromadné dopravě, ale také první klienti, kteří se ocitli v krizi. Více o Lince důvěry zde.